Filmlerin mekanlarıyla birlikte var olduğu bir gerçektir ancak mekansız filmler de yok değildir. Bu filmlerde mekan, fiziksel olarak görülse de, dış dünyayla etkileşimi olmamasından ötürü mekan olma özelliğini kaybeder ve birer yere dönüşür. Yani mekan, içindekileri hapseden bir boşluk haline gelir. Bu boşluksa kimi zaman kendi üzerinde bulunanları yutar kimi zamansa tekrardan mekana dönüşüp kırılan gerçekliğin işlemesini sağlayarak içindekilerin dışarı çıkmasına izin verir. Jakub Piatek’in yönettiği Prime Time (2021) filminde de benzeri bir durumla karşılaşılıyor. Televizyon stüdyosu önce boşluğa dönüşerek stüdyoyu basan kişiyi ve rehineleri yutuyor, kameralar vasıtasıyla dış dünyayla etkileşimin başlamasıyla ise stüdyo mekan olma özelliğini tekrardan kazanıp, içeridekilerin dışarı çıkmasına izin veriyor. İçeride kalanlar ise sadece stüdyoyu basan kişinin söyleyemediği cümleler oluyor.
Birçok izleyici veya eleştirmen muhtemelen Prime Time’a tek mekan filmi olarak yaklaşacaktır. Ancak böyle yaklaşıldığında mekanın yok olması sonucu oluşan boşlukta kalan söylenememiş cümlelerin ve amaçların anlamı olmayacaktır. Mekan, mekan olma özelliğini yitirmediği sürece boşluk oluşmayacak ve söylenmemiş cümleler burada hapis kalmayacaktır. Bu durumda filmin akışı gelişme aşamasından itibaren değişecek ve ortaya farklı bir film çıkacaktır. Daha doğrusu çıkmalıdır.
Prime Time’ın mekan ve yer arasındaki köprüyü kurmadaki başarısının bir benzeri izleyiciyi sürekli tetikte tutan aksiyon yapısında da mevcuttur. Filmdeki aksiyonu ise durağanlığın aksiyonu olarak adlandırmak doğru olacaktır. Öyle ki buradaki aksiyonu koşuşturmacalar ya da çatışmalar sağlamaz. Karakterlerin sözleri, mimikleri ve el hareketleri aksiyonun yaratıcısıdır. Ses tonundaki ufak bir yükseliş bile izleyiciye şimdi bir şey olacak düşüncesini zerk eder. Böylece izleyici pasif konumdan aktif konuma geçerek tehlike altındaki adeta kendisiymişçesine hisseder.
KÜNYE / IMDB: 5,3
Yönetmen: Jakub Piatek
Senaryo: Lukasz Czapski, Jakub Piatek
Oyuncular: Bartosz Bielenia, Magdalena Poplawska, Andrzej Klak, Malgorzata Hajewska, Dobromir Dymecki
Müzik: Teoniki Rozynek
Görüntü Yönetmeni: Michal Luka
Kurgu: Jaroslaw Kaminski, Ula Klimek-Piatek
Ülke: Polonya