Kara filmin en çok bilinen karakterleri dedektif ve ölümcül kadın (femme fatale)’dır. Kara filmlerde birçok karakter olmasına rağmen en çok dikkat çekenlerin onlar olmasının sebebi; çoğu erkek kahramanın içinde bir dedektif, çoğu kadın kahramanın içinde ise bir ölümcül kadının var olmasıdır. Bazen de roller değişir ve kadın dedektifliğe, erkek ise ölümcüllüğe soyunur.
Kara film karakterleri mutsuz ve yalnızdır. Küçük paraların peşinde koştukları hayat şartlarından kurtulmak; kısaca yırtmak isterler. Aşık olabilirsin ama sevdiğin kadına sahip olabilmek için para lazımdır. Özgür olabilmek, bu diyardan gidebilmek, şaşalı hayatlar, mücevherler, kocaman evler, arabalar, lüks bir yaşam için de gereken sadece paradır.
Onlar anti kahramandırlar. Aşık olabilecek kadar iyi, sahip olma yöntemlerinden dolayı kötüdürler. Bazen de hayatlarında beyaz bir sayfa açabilmek için kötülük yapmaları gerekir.
Aralarında gangsterler, soyguncular, sansasyonel haberler yapan gazeteciler, seri katiler, psikopatlar, kirlenmiş dedektifler, suçlularla iş birliği yapan polisler, metresler, kocasını öldürtmeye çalışan kadınlar… ve daha bir çok çamura batmış insan vardır.
Kara filmlerin sonunda kötüler cezalandırılır. Ama tuhaf bir şekilde bu son mutlu son değildir. Aslında film boyunca özdeşleşmeye çalıştığımız karakterler kötüdür ve onların hangi yolla olursa olsun kazanmalarını isteriz. Kara film bittikten sonra aslında yanlış tarafı tuttuğumuzun, kaybetmeye mahkum olanla özdeşleştiğimizin garip bir şekilde farkına varırız.